14 Mayıs 2015 Perşembe

Doğum Hatırası

Mehveş hanım ve Barış bey, 2009 yılında Galata'da benim takılarıma rastladıklarını ve kale sur yüzüğümün akıllarında kaldığını, daha sonra internet üzerinde takibe alıp kuşbakışı koleksiyonumu beğendiklerini belirten çift beni çok çok memnun etti. Katıldığım festival, fuar ve sergilerin böyle güzel dönüşlerinin olması beni çok motive ediyor. Cansui ile tanıştıktan 6 sene sonra kendileri için özel bir kolye yaptırmak isteyip benimle facebook üzerinden iletişime geçtiler.


Mehveş hanım 9 aylık hamile idi doğumu beklerlerken bir doğum hatırası yaptırmak istediler. Bana kendilerinden bahsettiler bir kızları olacaktı daha kızlarının ismine karar vermemişlerdi. Çivit mavisi denizi, seyahat etmeyi çok seviyorlardı. Hayattan zevk aldıkları şeyler benzer olsada siyah ve beyaz kadar uzak iki zıt karakterlerdi. Somut ve net bir tasarımdan ziyade daha soyut ve yumuşak hatlı bir çalışma istediler. Ve bana fotoğraflarını yolladılar. Sade bir tasarım yapmaya karar verdim. Önce puzzle gibi iç içe geçen anne-baba ve bebeğin kullanabileceği bir tasarım çizdim. Mehves hanım sadece kendisi için bir kolye istediğini söyleyince tasarımı sadeleştirip, o şekilde uyguladım. 

Tasarımın finalinde;
Koşulsuz anne sevgisi sembolünü  turkuaz taşıyla tanrıçaya benzettim. Bütün anneler tanrıçadır çünkü. Bir tarafın dokulu bir tarafın düz olma sebebi ise eşiyle siyah ve beyaz kadar farklı olmaları ikisinin karışımı olan küçük bir kız geliyor dünyaya ve birde ying yangı anımsatıyor bize; küçük kızda hayat boyu bu felsefeyi bilsin diye. Balığa benzer figür ise hayat boyu bereket getirsin küçük kıza.

Hiç yorum yok: